Welcome to Dingle! - Reisverslag uit Doonsheane, Ierland van Elena Rigby - WaarBenJij.nu Welcome to Dingle! - Reisverslag uit Doonsheane, Ierland van Elena Rigby - WaarBenJij.nu

Welcome to Dingle!

Door: ellen

Blijf op de hoogte en volg Elena

27 April 2014 | Ierland, Doonsheane

zo! de eerste vijf dagen van mijn nieuwe leven zijn achter de rug! :-)

Helaas met een start in mineur, heb twee dagen ziek in bed gelegen, waarschijnlijk toch het effect van al de opgebouwde spanning...
Maar inmiddels dus echt 'geland' hier in Camphill Dingle, waar de sfeer uiterst gemoedelijk is, ik ben hier warm ontvangen en word echt behandeld als een vakantiegast...! Ik heb nog niet veel hoeven werken, op een paar uurtjes na. Dus het is gewoon genieten van de prachtige omgeving: groen groen groen en kliffen en rotsen en stranden, heerlijk!
Voor wie meer wil weten over Camphill, je kan alles lezen op deze site www.camphill.ie

In het kort is het een leefgemeenschap voor mensen met een beperking. In Dingle bestaat de gemeenschap uit drie woonhuizen, verspreid over Dingle. In elk huis wonen een paar 'bewoners' en een paar verzorgers. Ze hebben een grote boerderij met een groententuin, koeien, schapen en ezels. Er is ook een weverij en er wordt kaas en boter gemaakt van de verse melk van koe Daisy. Mijn taak bestaat er vooral in te helpen in de tuin, gezien Cornelia, de tuinverantwoordelijke onlangs bevallen is van baby Maurus en dus erg beperkt is in de tijd die ze in de tuin kan stoppen. De meeste bewoners zijn Ieren, de medewerkers komen van overal - Zwitserland, VS, Korea, Nederland, ...

Gisteren heb ik ook kennis kunnen maken met de lokale gemeenschap, we hebben een catering verzorgd voor een liefdadigheidsmarathon. De Ieren zijn blijkbaar erg begaan met hun gemeenschap en doen veel aan liefdadigheid. Zelfs als dat wil zeggen dat ze in vreselijk stormweer moeten gaan hardlopen. Het was een vreselijk winderige en regenachtige ochtend, toch waren er 250 deelnemers!!! respect.

In ieder geval, het bevalt me hier dus prima. Veel rust en ruimte, veel tijd voor mezelf... Dit gezegd zijnde, het is mijn vrije dag, dus ik ga op wandel!!!
tot een volgend verslag...

• 27 April 2014 - 17:30

Rita Briers:

Ellen, tof te lezen dat het u goed bevalt ginder. Geniet ervan.
    Groetjes
    Make xxx