het échte scandinavië! - Reisverslag uit Høvåg, Noorwegen van Elena Rigby - WaarBenJij.nu het échte scandinavië! - Reisverslag uit Høvåg, Noorwegen van Elena Rigby - WaarBenJij.nu

het échte scandinavië!

Door: ellen

Blijf op de hoogte en volg Elena

03 Juli 2014 | Noorwegen, Høvåg

véél te lang sinds mijn laatste bericht, merk ik aan de foto's die ik nog moet uploaden. bij deze dus nog een lading beelden van de voorbije drie weken...

Onze laatste weken in Svanholm waren denk ik zoals de eerste: rustig, gezapig, ontspannen, lekker werken, voetbal kijken, beetje rondhangen, lezen, kletsen, ...
Er zijn over de hele periode weinig uitschieters geweest van bijzóndere momenten of ontmoetingen, toch hebben zowel Robert als ik wel genoten van ons verblijf daar. Wat mij betreft was het in ieder geval een fijn opwarmertje voor wat nog allemaal komt.

Bij deze nog een aantal beelden van Svanholm, van ons weekendje op een camping in Kirke Hyllinge, van het werken op het veld met een heuse 9-mans wiedmachine, van de taartmomenten en onze japanse collegaatjes, van René met wie we konden genieten van de Nederlandse voetbalsuccessen en van ons superdelux liftavontuur naar Noorwegen.

We zijn dus inmiddels aangekomen op onze volgende bestemming: camping Isefjar in Noorwegen. We hadden 5 dagen uitgetrokken om hierheen te liften door Zweden, maar we namen het zekere voor het onzekere en landden hier gisteravond laat, met dank aan vader X en dochter Freya uit Oslo en hun zwarte Mercedes. Zij namen ons mee aan de benzinepomp in Larvik, waar we net gingen schuilen voor de vré-se-lijke regenval. Een flinke meevaller, want ze moesten in de buurt van Lillesand zijn, het waren gezellige mensen en ze hadden geen haast, dus ze wilden ons met plezier helemaal tot bij de camping brengen. Wat overigens geen sinecure bleek want die ligt goed verstopt aan de rand van de fjord aan een kleine bosweg.

Vandaag mogen we het hier rustig aan doen, er zijn ook nauwelijks gasten. De medewerkers zijn allemaal Nederlanders, op 'baas' Adam na, die uit Engeland komt. Op het eerste zicht is het hier een wondermooie plek, idyllisch en ver van de buitenwereld. Ik heb een ruime kamer met zicht op de fjord, Robert zit helemaal bovenaan het terrein in een leuke hut voor zichzelf. Qua werk weten we nog niet helemaal hoe de vork in de steel zit, maar het ziet er naar uit dat we mee zullen draaien aan de receptie en in de keuken. Prima.
Het water in de fjord is overigens heerlijk zwembaar met vandaag een temperatuur van 21 graden. Héél warm als je bedenkt dat de buitentemperatuur maar 22 graden is en best fris omwille van de wind. Ik denk dat we het hier wel naar onze zin zullen hebben. We kunnen in ieder geval het WK volgen op een groot scherm, nu nog de bijgaande biertjes zien te vinden. De camping heeft geen licentie voor alcoholverkoop en sowieso is alcohol kopen in Noorwegen geen eenvoudige en bovenal een dure zaak. Oh ja én we hebben geen auto én zitten VER van de bewoonde wereld. hm.

Hopelijk gaat alles daar in de lage landen ook goed en kunnen jullie genieten van zon, terrasjes, concertjes, festivals, barbecues, pintjes, wijntjes, vrienden, ... en dies meer.

vele groetjes van Robert en Ellen

• 03 Juli 2014 - 21:17

Greet:

Ziet er gewoon de max uit, qua natuur, : waaaaw.....'t geeft je zo meteen een gevoel van diepe rust, alleen al bij het lezen. Blijven genieten......

Dikke knuffel voor beiden
    Greet

• 08 Juli 2014 - 11:48

Olga:

Super! mooie foto's, heerlijk om te lezen. Veel plezier daar van ons allemaal uit Bodegraven.
    Lfs. Bert en Olga

• 13 Juli 2014 - 13:38

Ferdy & Esther:

Leuk om te zien en lezen! Klinkt erg goed daar.. Benieuwd naar het volgende verslag.