moving around! - Reisverslag uit Ourique, Portugal van Elena Rigby - WaarBenJij.nu moving around! - Reisverslag uit Ourique, Portugal van Elena Rigby - WaarBenJij.nu

moving around!

Door: ellen

Blijf op de hoogte en volg Elena

17 November 2014 | Portugal, Ourique

pfieuwww! dringend toe aan een update, er is veel gebeurd de laatste twee weken...

Ik ben een kleine drie weken bij Anika en Oli gebleven in Sao Marcos da Serra, het was er erg leuk en mooi en gezellig, ik heb er alvast een paar vrienden bij in de Algarve!

Vorige week zaterdag ben ik dan Robert gaan bezoeken in Tamera, waar hij tien dagen een soort cursus volgde. Het was open dag in Tamera, het uitgelezen moment om die bijzondere plek een keertje van naderbij te bekijken. Ik was aangenaam verrast door de plek en de sfeer die er heerst. Misschien toch een keer de moeite om in de toekomst ook eens een cursus te doen... Dus: een tour van Tamera gedaan en bijgekletst met wat biertjes met Robert. Een gezellige en late avond, zoals het hoort op een zaterdag! Heb daar in mijn autootje geslapen en ben met het zonnetje wakker geworden (terwijl het de dag ervoor met bakken uit de hemel viel). Heerlijk! Ontbijt, koffie, en hop, naar Lissabon! (onderweg nog even koffie gaan drinken bij Richard en Caroline, mijn inmiddels nieuwe gastheren)

In de Campergids een mooie parking gevonden in Belém waar je legaal mag overnachten. Prachtplekje aan het water. Hamburger gegeten, pintje gedronken, email gecheckt en ergens vóór acht uur uitgeput in slaap gevallen op mijn heerlijke matras in de auto. Verbazingwekkend hoe comfortabel ik slaap in men nissan-mobiel, overigens!

En maandagochtend vroeg de ochtendspits van lissabon in, op weg naar de luchthaven om mijn moeder op te halen! We hebben vier mooie dagen samen in Lissabon doorgebracht, ondanks het grotendeels druilerige weer. Op de juiste momenten hadden we gelukkig open hemel en zonneschijn, toen we een dagje uitreden naar de kust en Sintra!

Op donderdag, onder een stormachtige hemel nam ik weer afscheid van mijn moeder, én van het drukke rumoer van de stad, en ging ik opnieuw op weg naar Tamera, dit keer om Robert op te halen en om samen een paar dagen bij Richard en Caroline te gaan kamperen...

Helaas hebben we ook hier een heleboel regen over ons heen gehad, niet ideaal in een klein tentje, maar we zijn droog gebleven en hebben gelukkig ook de prachtige omgeving in zonnige tinten mogen zien. Richard en Caroline zijn Zwitsers en Engels, respectievelijk, en wonen sinds een paar jaar op dit terrein in de Alentejo. Ze bouwen het beetje bij beetje op, maar hebben vooral geen haast. De sfeer is er dan ook een van complete rust en doe-maar-op-het-gemak. Even wennen maar eigenlijk wel best leuk. Weinig werken, veel genieten is de boodschap.
Vandaag heb ik Robert alweer op de trein gezet, dit keer helaas voor de laatste keer. Morgen vliegt hij onherroepelijk weer naar de heimat, en ik ga verder met mijn avontuur in het Zuiden...

Afwachten wat de komende tijd me brengt, ik hou mijn ogen en oren en gevoel open, en hoop zo te weten welke richting ik op moet. Voorlopig zit ik hier, misschien volgende week toch weer elders, alles is mogelijk. Ik hou jullie op de hoogte...

een paar leuke plaatjes van Lissabon. en van bij Anika en Oli.
foto's van de huidige plek komen later!

  • 17 November 2014 - 21:45

    Greet:

    Keep on moving, than you feel you are alive!

    Enjoy, have fun, see you, feel you

    Big hug
    Greet

  • 18 November 2014 - 19:06

    Serena:

    Wauwww wat een prachtige foto's weer!! Mooi land... Portugal... Geniet ervan lieverd!!

    X Sereen

  • 28 November 2014 - 17:34

    Olga:

    Ha die Ellen,

    Mooie foto's weer! Veel succes, plezier en mooie ervaringen toegewenst. (zonder Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Ourique

South!

vrijwilligen in Zuid-Europa

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2015

fauna, zweet en flora

23 Mei 2015

endings and new beginnings

30 April 2015

literature art & friendship

17 Maart 2015

viva los flip-flops

24 Februari 2015

algarvakantie
Elena

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 25256

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 31 December 2020

South!

30 Mei 2014 - 28 Juli 2014

Scandinavië

22 April 2014 - 17 Mei 2014

Ierland

12 November 2007 - 21 December 2007

Argentina-Chile

Landen bezocht: