et maintenant...en voiture! - Reisverslag uit Cheissoux, Frankrijk van Elena Rigby - WaarBenJij.nu et maintenant...en voiture! - Reisverslag uit Cheissoux, Frankrijk van Elena Rigby - WaarBenJij.nu

et maintenant...en voiture!

Door: ellen

Blijf op de hoogte en volg Elena

23 Augustus 2014 | Frankrijk, Cheissoux

dag iedereen!!!
(de groep blog-lezers is sinds mijn laatste bezoekje aan belgië weer flink uitgebreid, dus dat is leuk! maar nu wil ik natuurlijk nóg beter mijn best doen, ahum... we zullen zien of dat lukt)

ALORS... on est en france!
Onze geweldige reismobiel heeft ons niet in de steek gelaten, gekeurd en wel, opgeblonken en volgetankt heeft hij ons zonder enig probleem een erg vlotte en aangename eerste rit bezorgd. Om half elf vertrokken in Antwerpen en om kwart voor zeven geland op camping Lous Suais, net voorbij Limoges. We konden meteen aanschuiven voor de avondmaaltijd, en hadden rustig de tijd om 'te landen', de omgeving in ons op te nemen, wat mensen te ontmoeten en onze caravan te gaan zoeken.

De dag erop hoefden we nog niet te werken dus hebben we het rustig aan gedaan, van de zon genoten, lekker gegeten, en ons slaapplekje verder ingericht. De caravan is geheel voorzien van water en elektriciteit dus we mogen niet klagen (en hebben alvast een hoop biertjes koel gezet, hihi).

En tja, sinds vandaag zijn we écht helemaal aan het werk en onderdeel van het team, en dat lijkt goed te gaan. Voorlopig doe ik de ochtenddienst, wat inhoud dat ik de sanitairgebouwen even check, de bar, keuken en terras in orde maak, koffie zet en lunch maak voor de medewerkers. Robert doet de avonddienst en bemant dus de snackbar en het café. Het hoogseizoen is voorbij dus heel veel gasten zijn er niet meer te bedienen. Dat heeft zijn voordelen, maar zorgt er ook voor dat het allemaal wat kalmpjes is...

Maar we kunnen nu al wel stellen (voorzichtig evenwel) dat het hier fijn is en het werken heel flexibel, er is ruimte voor inbreng en er is waardering voor wat je doet. En we hebben elke middag vrij tezamen, dus tijd genoeg om van de zon en het meertje te genieten. En misschien ook een keer van de omgeving. We zijn nu mobiel dus we kunnen er eens op uit als we dat willen.

Ik voeg alvast een paar plaatjes toe van ons stekje en van de gezamenlijke maaltijd op donderdag, om toch al een beetje een idee te hebben. De camping strekt zich uit over een heuvel langs het meer en is vooral GROEN! Nog een pluspunt is dat mijn conditie er in ieder geval op vooruit zal gaan, het klimmen en dalen tussen caravan, sanitair en bar wordt nu nog vergezeld van het nodige gepuf gezucht gehijg en gezeur
:-)

oh, en het weer was tot hiertoe redelijk goed, lekker warm in de zon, soms wat frisser door de wolkjes, 's avonds wel koel. Maar terwijl ik dit schrijf valt de eerste flinke regenbui, dus da's minder... morgen weer beter!

bisous!!!
ellen

• 23 Augustus 2014 - 15:31

Buyens Greet:

Bonjour jeune homme, jeune femme,

G'ebt het zo te zien weer getroffen hé, maakt me weeral blij.
    En 't weer daar, klinkt veeeeeeeeeeeeeel beter dan hier,bij ons koud en kil....

Aller pour le mieux!

salutation de coeur

Greet

• 23 Augustus 2014 - 18:29

Karen:

tof Ellen,
    helemaal in de natuur. Lijkt met heel rustgevend en met een toffe ploeg.
    Doet me een beetje denken aan Intersoc, maar dan zonder gebouwen, maar met tentjes en caravans.
    Heb gisteren Annelies nog gezien op de dageraadplaats, dat was mijn eerste avondje uit ;-)
    doe dat goed daar, veel groetjes XK

• 30 Augustus 2014 - 16:59

Olga:

Dat klinkt allemaal heel goed. Fijn om te horen. Veel succes daar!
    Lieve groetjes van Bert en Olga