rudi rudi rudi rudi! - Reisverslag uit Marmelete, Portugal van Elena Rigby - WaarBenJij.nu rudi rudi rudi rudi! - Reisverslag uit Marmelete, Portugal van Elena Rigby - WaarBenJij.nu

rudi rudi rudi rudi!

Door: ellen

Blijf op de hoogte en volg Elena

15 Oktober 2014 | Portugal, Marmelete

nu dan, vervroegd in de algarve, en geland midden in het regenseizoen! TJA! :-)

Sinds vorige woensdag zijn we bij Rudi, ook wel Tojeiro of Ameixirinha genaamd. Een hippie-wwoof*-plek waar basic living troef is en elke vrijdag een lading pizza wordt gebakken voor de hele algarve met aansluitend een stevig feesje!

Ik ben hier vorig jaar in december geweest, vele mensen hebben mijn verhalen gehoord over Rudi en deze bijzondere plek. Ik wist dus wel wat ik kon verwachten, toch was het zowel voor Robert als voor mij in het begin even schakelen. Basic living mag je heel letterlijk nemen, alles is hier primitief en hangt met haken en ogen aan mekaar, beestjes zijn er in alle vormen, soorten en maten (van aaibare katten, lachwekkende maar irritante honden tot kleine kruipertjes, stekertjes en ander ongedierte, ahum) en zitten écht óveral. Gooi daar een lading regen overheen en je kan je voorstellen dat het leven allesbehalve comfortabel is. En toch hebben we ons snel aangepast en is het geniéten van de hectiek en drukte van pizza night (afgelopen vrijdag was het rustig - 'slechts' 80 eters).

Sinds een paar dagen is de groep vrijwilligers flink veranderd - veel vertrekkers, een paar nieuwkomers - en dat bevalt ons wel. Het hippie-gehalte is licht gezakt en er is een fijne sfeer. Dus de komende dagen zien we met plezier tegemoet.

Desalniettemin zoeken we waarschijnlijk volgende week weer andere oorden op - ik heb een plekje gevonden hier niet ver vandaan, waar een stel duitsers naarstig hun eigen eco-toerisme plekje aan het opbouwen is. Ik hoop vooral op iets meer comfort, en een plekje voor mij en mijn computer (bij rudi is electriciteit een zeer schaars iets, enkel voorradig op vrijdag wanneer je dan weer geen tijd hebt wegens de hele dag aanpoten voor pizza night). Ik hoop nu eigenlijk op een leuke werkplek waar ik misschien zelfs voor een paar maanden kan blijven. Zien hoe het loopt...

Overigens, sinds gisteren is de zon er ook weer bij, we hebben onze vrije dag vandaag op het strand én in de zee doorgebracht... de komende week zou zo blijven, dus ook dat geeft weer extra energie, jippie!

groetjes
ellen en robert

*wwoof = willing workers on organic farms,wordt ook wel als synoniem voor 'ons soort' vrijwilligers gebruikt

• 19 Oktober 2014 - 01:25

Greet Buyens:

Bon dia,

Ben wel benieuwd hoe het met die hond(en) is afgelopen die daar vorig jaar zo'n moeilijke tijd hadden....
    En misschien kan je met je hart in de ziel van die irritante honden kijken, ze zullen het voelen, en het is van jou een mooi gebaar van liefde dan naar die dieren toe. Het zijn toch levende wezens, die OOK de liefde waard zijn!

Dikke knuffels voor jullie mooie hartemensen

Greet