Zorba de ... Argentijn - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Elena Rigby - WaarBenJij.nu Zorba de ... Argentijn - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Elena Rigby - WaarBenJij.nu

Zorba de ... Argentijn

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Elena

21 Mei 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Voila, mijn eerste dag is al achter de rug! En het was er al direct eentje vol verrassingen...
Nadat ik gisteren mijn berichtje plaatste ben ik helemaal niet meer in het centrum geraakt, ik wist ineens zwaar van de jetlag en had vreselijke honger, dus ben achtereenvolgens in de burger king (!!!) en dan in men bed gekropen... en dat was meer dan nodig, toen drie uur later de wekker afliep wou ik er absoluut niet uit. Maar kom, het was zaterdag dus ik wilde toch nog een stapje in de wereld zetten.
Met de subte naar Palermo gegaan, daar wat rondgewandeld, en uiteindelijk iets gegeten en gedronken in een bar die Terreo heet (voor de chicas: vlakbij bereber) Gezellig plekje met heel veel mooie schilderijen aan de muur.
Rond elf uur ging ik dan naar Fernando bellen zodat Paula en hij mij zouden vervoegen in Palermo... na een vruchteloze zoektocht van een halfuur eindelijk een locutorio (belcenter) gevonden waar iemand zo viendelijk was om me toch nog binnen te laten (ze waren allemaal gesloten en de publieke telefoons verslonden al mijn centjes zonder ook maar een piep te geven).
Aan de telefoon bleek dat Fernando en Paula onverwachts andere plannen hadden, Paula was haar nonkel tegengekomen en nu wilde ze naar de wekelijks Griekse bijeenkomst (Paula's vader was een Griek en blijkbaar is de Griekse gemeenschap hier vrij groot en actief). Het was óf een feestje op zijn Grieks, óf Palermo op men eentje. Omdat ik op de eerste avond toch nog niet echt alleen wou zijn koos ik voor het eerste, een taxi zette me af voor de deur van het 'centro peloponesio de ...' ofzoiets.

Ik moet zeggen, het was een serieuze belevenis, zo'n Grieks feest bijwonen... iedereen is vreselijk uitgelaten, ook dankzij de wijn en whiskey natuurlijk, de locatie was een soort parochiezaal met heel veel lichtm en iedereen zit aan ronde tafels rond de dansvloer, die trouzens altijd bezet is. Het is als een soort trouwfeest, maar dan vrolijker, en waar ook de jeugd komt om zich te amuseren! Enfin, ik probeer een paar foto's te uploaden, om jullie een idee te geven van mijn eerste avond in Buenos Aires 'al greco'
Achteraf zijn we - gezoon ter compensatie denk ik - nog een discotheek binnengegaan waar Paula ooit gedanst had, een vreselijke techno-keet. Na 1 Quilmes hielden we het dan ook voor bekeken... om half zes lag ik in men bedje...oef.

Vanochtend wakker geworden met vreselijke keelpijn (van het roken of van de kou? waarschijnlijk beide). In elk geval ik besef nu dat het echt wel terug warmer moet worden hier, ik ben allesbehalve voorzien op de winter...

Groetjes allemaal, merci voor de berichtjes!
en natuurlijk kunnen jullie ook altijd een mailtje sturen naar ellen1001@hotmail.com

besosss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Argentina-Chile

Argentina-Chile

Recente Reisverslagen:

13 December 2007

zonzeestrand

06 December 2007

siempre buenos aires

01 December 2007

Buenos Aires - aires calientes

26 November 2007

tante sidonia in patagonia

22 November 2007

elena mendocina
Elena

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 25307

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 31 December 2020

South!

30 Mei 2014 - 28 Juli 2014

Scandinavië

22 April 2014 - 17 Mei 2014

Ierland

12 November 2007 - 21 December 2007

Argentina-Chile

Landen bezocht: