tante sidonia in patagonia - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Elena Rigby - WaarBenJij.nu tante sidonia in patagonia - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Elena Rigby - WaarBenJij.nu

tante sidonia in patagonia

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Elena

26 November 2007 | Argentinië, Buenos Aires

jaja, sinds een paar dagen zit ik officieel in Patagonie! Ik reis momenteel samen met een duits meisje, Bente, dat ik heb leren kennen in Mendoza. Het is eigenlijk wel fijn om nu wat gezelschap te hebben want de bustochten waren lang en slopend en de patagonische couchsurfers hebben het laten afweten dus nu kan ik een kamer delen met Bente, wat goedkoop uitkomt... We hebben eerst twee dagen doorgebracht in San Martin de los Andes, een klein en vredig skidorpje aan het meer. Van daaruit hebben we een tour geboekt langs de 'siete lagos'-route tot in bariloche. Die tour viel eigenlijk zwaar tegen omdat de gids duidelijk tegen zijn goesting zijn uitleg deed en we slechts een minimaal aantal stops maakten, waar alle andere tours om het kwartier stopten. Het landschap onderweg was wel prachtig, maar we hadden net zo goed gewoon de bus naar bariloche kunnen nemen en dan hadden we evenzeer alles gezien en slechts foto's kunnen nemen vanuit de bus, maar bon. je kan niet altijd geluk hebben...
En nu zitten we dus in bariloche, DE skistad van Argentinie, met een spectaculair zicht op het Nahuel Huapi meer en de besneeuwde bergtoppen...
Het stadje heeft echter weinig te bieden buiten dure winkels en een overvloed aan Israelische toeristen, dus morgen zijn we alweer vertrekkensklaar. Bente trekt verder zuidwaarts en ik ga naar alle waarschijnlijkheid rechtstreeks naar Buenos Aires, naar de warmte! Want ondanks de stralende zon en blauwe hemel is het hier ijskoud, dus ik verlang naar de hitte...
Wat betreft de foto's, de reeks van patagonie staat nog op men camera, maar al het voorgaande kan je bekijken bij de vorige berichtjes, enjoy!

• 27 November 2007 - 23:52

Greet:

Geniet vooral van de aankomende warmte, want ik weet dat dat wree deugd kan doen, na zo'n ijskoude ervaring. 't Ga je verder goed Ellen!