zonzeestrand - Reisverslag uit Villa Gesell, Argentinië van Elena Rigby - WaarBenJij.nu zonzeestrand - Reisverslag uit Villa Gesell, Argentinië van Elena Rigby - WaarBenJij.nu

zonzeestrand

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Elena

13 December 2007 | Argentinië, Villa Gesell

Nog exact een week te gaan voor ik me weer tussen de belgen meng, maar mentaal zit ik nu echt wel mijlenver van het koude belgië, genietend van de Argentijnse Atlantische kust. Heb twee dagen in Mar del Plata gezeten en nu dus in Villa Gesell, een hondertal kilometer noordwaarts, waar alles veel kleiner en gezelliger is dan in Mar del Plata. Hoewel ook dat eigenlijk goed meeviel, ondanks de vele waarschuwingen dat MdP een soort Argentijnse versie van Benidorm is, was de sfeer er nog goed te genieten en de stranden niet afgeladen vol. Maar de stad zelf heeft weinig te bieden, groot maar zonder bijzonderheden.
Villa Gesell daarentegen is echt schattig, 80 procent van de straten zijn nog niet geasfalteerd en het strand ligt altijd op wandelafstand. Vandaag was er wel veel wind waardoor de stroming sterk was en het zwemmen dus niet zo aangenaam was, maar bon, mij hoor je niet klagen... plonsen, zonnen, lezen, pintjes drinken, lekkere vis en zeevruchten eten, ijsjes, nogmaals plonsen,... en ondertussen lekker bruin worden!
Ik ben hier trouwens samen met de twee spanjaarden die ik eerder in mendoza en san martin had ontmoet, Justino en Joan (zie foto's patagonie) en ook dat is zeer fijn, het doet deugd om steeds vergezeld rond te lopen en vooral om samen te kunnen eten en wijn te drinken!
Morgen na een laatste plons in de zee terug de bus op voor de laatste vijf dagen buenos aires, het belooft er stevig aan toe te gaan, want de chicas zijn onderweg!
ZOUTE ZOENEN
elena

• 14 December 2007 - 02:57

Ben:

Vandaag in Bwaaaston is er alweer 30 cm sneeuw gevallen en het zal blijven sneeuwen vannacht... ik kijk er al naar uit om weer in een gezellig grijs Belgie te arriveren ;-) Van 18 dec tot 9 jan in 't land. Hopelijk kunnen we met de chicas en co. een pint pakken in den Bato? A snow crunchy hug

• 14 December 2007 - 15:37

Gunther:

hela niet te bruin terug komen hè ,anders steek ik te veel af tegen jou :)
    geniet nog van je laatste week zon, zee, en vriendelijke mensen want hier gaan die met het weer mee hè , hoe kouder hoe zuurder :(
    ben benieuwd naar je verhalen en zal blij zijn om je stemmetje nog eens te horen hihi

dikke kus

• 15 December 2007 - 10:11

Greet:

Amai amai, nog maar een week te gaan, vlieg er dan zeker maar nog eens goed in, en in gedachten vliegen we mee,dan hebben wij er tenminste ook iets aan.

Greet

• 23 April 2012 - 20:14

Serena:

Heey Ellen, even via deze weg... want mn lidmaatschap op RP is net een paar dagen verlopen. stuur me a.j.b. even je mailadres door op RP in een bericht, dan kan ik je mailen :-)
    Tot dan!