elena mendocina - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Elena Rigby - WaarBenJij.nu elena mendocina - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Elena Rigby - WaarBenJij.nu

elena mendocina

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Elena

22 November 2007 | Argentinië, Mendoza

Oef, weeral veel gebeurd sinds mijn laatste bericht... de spectaculaire overtocht over de andes richting argentinië om te beginnen... Na mijn fantastische prestatie van om half zeven uit mijn bed te kruipen en om acht uur netjes op de bus te stappen waren bijna compleet nutteloos, zo bleek toen we na vier uur rijden plots stopten aan een douanepost ergens hoog in de bergen. na wat over en weer gemompel en veel onduidelijkheid bleek dat de douaniers in staking waren dus dat we 'efkes' moesten wachten. Eigenlijk moesten we gewoon tot vijf uur in de namiddag wachten want de siesta was net ingegaan en de douaniers konden pas met de overheid of wie dan ook onderhandelen vanaf vijf uur (ze nemen die siesta hier bloedserieus!) Eigenlijk betekende dat dat wij met een een tiental bussen en een hele lading truckchauffeurs een dikke vijf uur moesten zien te overbruggen in de hitte, terwijl het goed mogelijk was dat de onderhandelingen daarna op niks uitdraaiden en dat we hoe dan ook terug naar valparaiso moesten...jawadde. Ik ben gelukkig snel aan de praat geraakt met wat bejaarde dames die hun jaarlijkse tocht naar argentinië maakten om suiker te kopen want die is in chili veel te duur (!!!) en heb me dus nog redelijk kunnen bezighouden, maar het was effectief bloedheet en op den duur waren alle empanadas uitverkocht en konden we dus ook niks meer eten. Enfin, om een lang verhaal kort te maken, rond een uur of half zes zijn we toch doorgereden, de eisen van de stakers waren blijkbaar ingewilligd, ik zal nooit precies weten hoe het nu zat, maar bon: een zeer typisch latijns-amerikaans voorval met zeer weinig impact op de schaal van richter, wel op die van ons, arme reizigers, die uiteindelijk pas om 10u 's avonds in mendoza geland zijn... oef.
uiteindelijk heb ik die eerste nacht in een hostal geslapen want mijn couchsurfer was niet beschikbaar die avond. geen probleem, fijn hostel met zwembad en alles erop en eraan, inclusief de schreeuwerige yankees en de ongeschreven regel 'hier spreekt men slehts engels', maar bon. Ik heb de dag erna nog lekker geprofiteerd van het zwembad, want was toch wel redelijk uitgeput :-). Na een toertje door mendoza beseft dat de chilenen gelijk hadden toen ze zeiden dat er in mendoza niet veel te beleven viel, en dan maar gauw een tour geboekt om de sights in de bergen te gaan afzien. Ik kan alleen maar zeggen dat die tour on-ge-loof-lijk de moeite was, maar de foto's die ik ooit nog eens op deze pagina zal zwieren spreken compleet voor zich.
Nu mijn laatste dag in mendoza aan het doorbrengen met wat gewandel, geshop, geniks, gemuseum en gekoffie. En straks de bus op richting neuquen, waar ik naar alle waarschijnlijkheid onmiddellijk een bus neem naar san martin de los andes. het wordt met andere woorden een zeer lange trip, maar naar het schijnt is er in neuquen al helemaal niks te beleven en ditmaal wil ik de raad van de anderen wel eens volgen :-)
Bon, da was een serieus epistel. Merci allemaal voor jullie berichtjes trouwens, en je mag me nog altijd mailen op ellen1001@hotmail.com!
groetjes!!
PS ohja en een echte wijntoer heb ik niet gedaan, maar heb al wel een paar wijntjes geproefd en ze zijn echt de moeite, maar wel serieus straffe kost, na twee glazen lig ik al onder tafel!

  • 22 November 2007 - 17:24

    Gunther:

    amai da was afzien zeker !!
    en zo vroeg uit je bed ? da moet zeer gedaan hebben hihi
    en ja zat worden , je mist de training op zondag hè
    dikke kus

  • 22 November 2007 - 19:23

    Greet:

    Als er een paar wijntjes van in uw rugzakske gaann ni twijfelen Ellen, gewoon meebrengen. Enneuh, volgende keer meer geluk als ge zo vroeg uit uw beddeke moet kruipen!!! Toi, toi!!!
    Greet (en Stafke ziet ook uit naar die wijntjes)

  • 24 November 2007 - 17:02

    Mama:

    't zijn echte beauty's van foto's, en wat een blauwe lucht, zalig om daar te zijn.

  • 26 November 2007 - 10:08

    Lotte:

    tante Ellen het zijn mooie foto's, maar ik vind wel dat je te lang weg blijft. Ik hoop dat het gauw Kerstmis is, want dan zien we je terug!

    dikke kussen van je nichtje Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Argentina-Chile

Argentina-Chile

Recente Reisverslagen:

13 December 2007

zonzeestrand

06 December 2007

siempre buenos aires

01 December 2007

Buenos Aires - aires calientes

26 November 2007

tante sidonia in patagonia

22 November 2007

elena mendocina
Elena

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 25323

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 31 December 2020

South!

30 Mei 2014 - 28 Juli 2014

Scandinavië

22 April 2014 - 17 Mei 2014

Ierland

12 November 2007 - 21 December 2007

Argentina-Chile

Landen bezocht: