perla en el pacifico - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Elena Rigby - WaarBenJij.nu perla en el pacifico - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Elena Rigby - WaarBenJij.nu

perla en el pacifico

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Elena

19 November 2007 | Chili, Valparaíso

ofte: valparaiso, parel aan de stille oceaan! het heeft me enkele dagen gekost maar ben nu wel helemaal ingepakt door de charme van valparaiso... ik begrijp de chilenen helaas nog niet altijd even goed (en dan bedoel ik niet alleen qua taaltje) maar toch voel ik me hier inmiddels een beetje thuis. Dat is grotendeels te danken aan mijn gastheren Chago, Karen en hun kleine rebel Katari, waarvoor dank aan juan trukyman voor het contactadres! Een fijne bende idealisten en cultuurliefhebbers die het centro cultural playa ancha uitbaten en heel wat in de culturele pap van valpo te brokken hebben, ze organiseren onder andere het jaarlijkse carnaval, dat wil inderdaad zeggen dat er heel wat gepraat is over carnaval en murga, wat hadden jullie gedacht! Ik ben helaas niet naar het huis van Pablo Neruda geweest, schijnt wel de moeite maar ik heb me vandaag laten overtuigen door zon, zee en strand, gisteren door luieren en kuieren (na een lichte kater van vrijdagavond - a night on the town met mijn nieuwe vriend pisco sour)... enfin zij die mij een beetje kennen weten dat ik nooit de perfecte toerist zal worden en mij meestal laat verleiden door alledaagsere dingen dan wat de lonely planet me voorschrijft. En het goede nieuws is dat ik absoluut op de goede golf zit nu, heb me de voorbije dagen laten leiden door de wind (en hier waait een fikse bries) y me fue mas que bien! En nu: op naar Argentinië! morgen vrrrroeg uit de veren voor de overtocht over de andes!
PS fotos komen echt nog wel maar voorlopig nog geen degelijk moment en/of internetmogelijkheid gevonden om me daar mee bezig te houden...