santiago - Reisverslag uit , van Elena Rigby - WaarBenJij.nu santiago - Reisverslag uit , van Elena Rigby - WaarBenJij.nu

santiago

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Elena

15 November 2007 | ,

bijna op weg naar de volgende halte, valparaiso, dus hoog tijd dat ik even kort verslag uitbreng over santiago. Santiago is rustig, proper, groen, de mensen zijn aangenaam, relaxed... soms voelt het bijna aan als een groot dorp. Het centrum deed me een beetje denken aan Lima, maar dan zonder de politieagenten op elke hoek van de straat. De Planet meldde dat santiago de veiligste stad is in zuid-Amerika en dat wil ik best geloven, iedereen is hier ongelooflijk easygoing en ik heb nog geen enkel moment gevaar gevoeld... wel jammer dat ik hier ondanks mijn pogingen om er niet te "giri" uit te zien toch als een gedoodverfde toerist wordt bekeken, laten we het steken op de frank (aka mijn kapper) die mij absoluut blond wou hebben, haha. Hoewel hier geen overheersende indigena-populatie is, is iedereen toch wel echt donker van haar, dus tja, ik val op, damn.
Ik ben wel blij dat ik nu ergens anders naartoe reis want twee dagen in deze stad en ik heb het gevoel dat ik ze wel gezien heb, alle barrios van het centrum volledig doorkruisd, schone en hedendaagse kunst gezien in de musea, de berg op gegaan met een angstaanjagende funicular en de stad overschouwd, terug naar beneden in een zowaar nog angstaanjagendere teleferico (en dat was een van de zeldzame momenten dat ik echt wilde dat ik niet alleen op stap was, zo in men ukkie in dat cabientje, pfieoewww!)enfin en hier en daar een koffietje drinken en mensen kijken, dat hoort er bij.
Gisteravond afgesloten met pasta a la ellen en pisco pisco pisco, gezellig bij nicolas en mercedes thuis. Maar nu komt het weekend eraan dus in valpo hoop ik wel een stapje in de (nacht)wereld te kunnen zetten, cachai?
BESOS!

  • 15 November 2007 - 18:30

    Daniel Izquierdo:

    hola ellen, te he leido en flamenco y he deducido entre lo que se y he imaginado que estas muy contenta y que todo va genial. Por amberes, la lange leemstraat en particular, todo muy bien con temperaturas a la baja,
    besos,
    daniel

  • 15 November 2007 - 18:32

    Gunther:

    hey lieve schat als ik je zo bezig hoor ben ik waarachtig jaloers dat ik niet mee ben en alleen achter bleef in het koude en natte Belgie !!
    denk wel dat ik je ga missen zondag (het zal koud zijn in men eigen bedje) en opt werk natuurlijk ook , wie moet ik nu plagen ?
    dikke kussen en nog veel plezier
    ikke XXX

  • 15 November 2007 - 18:36

    Lizzy:

    Goeie reis meissie!! Ik leef mee ;-)

  • 15 November 2007 - 19:17

    Greet En Staf:

    en wij maar denken dat jij naar argentinie was vertrokken, je kan misschien is uitkijken naar lekkere wijn want chili is ons wijnlandje,je moet niet op een kratje zien hoor, breng maar mee haha
    geniet er daar maar van hoor!!!!

  • 15 November 2007 - 22:29

    Make:

    Hopelijk is Valpareiso indrukwekkender?
    Ga je daar ook 2 dagen verblijven? of meer?
    Heb je daar ook een verblijf bij de bevolking?
    Heb je al veel foto's gemaakt?
    Ik hoop dat je veel schone dingen ziet en achteraf veel te vertellen hebt.
    Ben vandaag naar mijn nichtjes geweest en nen hele aangename namiddag doorgebracht en ze vonden het tof dat jij dat aandurft om zo ver te reizen.
    Veel dikke kussen

  • 16 November 2007 - 00:28

    Ben:

    Hey ellen, jaloers -zoals altijd wanneer jij weer je dappere reisschoenen aantrekt- heb ik besloten dan toch iets meer opwindend te doen dan in Bwahston blijven dit weekend. Als jij naar Chili en Argentinie mag, dan mag ik toch ook voor een paar dagen naar New York! Met studieboeken en al, natuurlijk. Muchos besos...

  • 16 November 2007 - 09:13

    Erik:

    Ellen uw haar blond ? da's wat anders dan treskes! Veel plezier.

  • 16 November 2007 - 12:32

    Daisy:

    hey Ellen,
    we zijn hier weer allemaal jaloers zenne!!
    trouwens, ik denk dat den Erik ons alletwee uit de mailinglist heeft gehaald (per ongeluk moest ik zeggen) en natuurlijk willen we graag je reisavonturen blijven volgen! zo kunnen wij ook eens wegdromen...
    groetjes!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Argentina-Chile

Argentina-Chile

Recente Reisverslagen:

13 December 2007

zonzeestrand

06 December 2007

siempre buenos aires

01 December 2007

Buenos Aires - aires calientes

26 November 2007

tante sidonia in patagonia

22 November 2007

elena mendocina
Elena

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 25308

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 31 December 2020

South!

30 Mei 2014 - 28 Juli 2014

Scandinavië

22 April 2014 - 17 Mei 2014

Ierland

12 November 2007 - 21 December 2007

Argentina-Chile

Landen bezocht: