Dia nacional! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Elena Rigby - WaarBenJij.nu Dia nacional! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Elena Rigby - WaarBenJij.nu

Dia nacional!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Elena

25 Mei 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Yep, vandaag is het nationale feestdag (of toch zoiets) en om dat te vieren is vandaag eindelijk de warmte neergedaald in de stad, ik ben voor de eerste keer kunnen buitenkomen zonder jas of sjaal! Ik geloof dat vandaag de president zelve een toespraak ging houden op de Plaza de Mayo, maar er is ook veel tegenstand dus nu weet ik niet of ik een politieke positie moet innemen, of gewoon a la toeristique efkes ga piepen...
De voorbije twee dagen heb ik alweder veeeeel kilometerkes gestapt in deze reuzenstad, gisteren ook een museumke gedaan en eergisteren Paula een beetje geholpen bij haar zoektocht naar werk (ze had nog nooit jobs gezocht in de krant!?!)
Gisteravond dan stevig op de lappen geweest, aangezien vandaag iedereen verlof heeft had marcelo mij uitgenodigd om mee naar Opera Bay te gaan, een indrukwekkend dans-drink- en eetcomplex vlakbij de rivier... eten hebben we overgeslagen (chicas: ik ben nog altijd niet aan een parillada toegekomen, op je eentje is dat natuurlijk niet zo interessant he...) Enfin, het was wel de moeite.
By the way het zou kunnen dat ik toch niet naar Asuncion reis want de vrienden daar zitten in een heel drukke periode en kunnen mij eigenlijk niet ontvangen... enfin ik zie nog wel. Volgende week waarschijnlijk twee dagjes naar La Plata op vrienden-van-gonzalo-bezoek hehe.
En dan hopelijk toch ook nog een paar dagjes Rodario (Lizzy, heb je hernan zen adres al gevonden?)

Allez, nu zijn jullie toch weer wat bij he!
groetjesss!!!