Cortazar y Conciertos - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Elena Rigby - WaarBenJij.nu Cortazar y Conciertos - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Elena Rigby - WaarBenJij.nu

Cortazar y Conciertos

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Elena

03 Juni 2006 | Argentinië, Buenos Aires

In het kort de voorbije dagen samenvatten gaat als volgt:
Dinsdag met Leo (ook weer een muzikant, uiteraard) naar een Cd-voorstelling geweest van een tango-trio, Quasimodo genaamd. De bandoneonist, Daniel Ruggiero is de zoon van Osvaldo Ruggiero, een van de tango grootmeesters van de vorige generatie, en bovendien een vriend van Leo, of course :-) Dus na het concert zijn we met de quasimodo bende gaan eten op zen Argentijns, vlees vlees en nog eens vlees. En wijn natuurlijk.

De volgende dag heb ik de cemeterio Charcarita bezocht, naar het schijnt de grootste begraafplaats in Latijns-Amerika...indrukwekkend. De bekendste hier is La Recoleta maar daar was ik al eens geweest. Woensdagavond ben ik naar een cursus over Cortazar geweest, een ongelooflijke ervaring aangezien ik de enig was in de les en zo dus heel persoonlijk heb kennisgemaakt de lerares die zelf schrijfster is, Alicia Grinbank. De les was uiteindelijk een intense bespreking van cortazar, van het schrijven en lezen an sich, van leven en dood... volgende week ga ik terug, uiteraard. Na de les zat ik te verzinnen waar ik zou eten toen ik werd aangsproken door Jeff, een Amrikaan die hier net twee dagen was. Enfin, hier gaat alles snel dus we zijn met zen twee een goeie pasta gaan eten in Palermo en daarna had ik nog afgesproken met een andere toevallige kennis Leandro (chef ennnn muzikant, tiens!)
Na een pintje begon mijn maag te protesteren, blijkbaar was die pasta toch niet zo fantastisch dus naar huis gegaan waar een slapeloze nacht op mij wachtte, tja maag- en darmproblemen horen nu eenmaal bij het reizen...
Donderdag uiteindelijk veel rondgewandeld, boekenstalletjes afgeschuimd, koffie gedronken en cortazar gelezen en savonds met Leandro naar een concert van Rosal in Palermo... afgesloten met een paar pintjes ergens in Caballito en naar bed.
Vanochtend ontbeten met Hilda, die een fantastische vrouw blijkt te zijn en me honderduit vertelde van haar verblijf in Miami...
En de rest van de dag is nog een vraagteken, maar het beloofd zonder twijfel weer interessant te worden!

BESOS! ellen